Förlossningsberättelse

Måndagen den 13/10 8 dagar efter BF,  skulle jag och jimmy polera vårna bil hemma hos jimmys mamma (svärmor)

När vi väl hade börjat, kände jag att jag började få värkar, så jag satt mig i bilen och tog tid.

Dom kom med ungefär 10 min mellanrum. Ville inte säga nått till jimmy än utifall de var falsk alarm.

Efter ett tag så kände jag att de började "rinna" så jag gick upp på toa och då hade en till del av slemproppen kommit.

Gick ner igen och sa till jimmy att jag hade börjat fått värkar.

Men talade inte om de för någon annan. Skulle bli en hemlighet.

Sen åkte vi hem och gick ut med lizton, värkarna gjorde liksom inte ont än men de var absolut på gång.

Efter de åkte vi och hämtade Veronika och Felicia (Jimmys syster och syster barn) och hans mamma. För vi skulle ut till hans mormor i skutskär.

När vi väl kom dit så kom värkarna med 6 min mellanrum. Och började kännas lite mer nu, efter ett tag så kunde vi inte hålla oss längre. Så vi talade om att de hade startat.

Var där tills kl 8 på kvällen. Sen skulle vi åka till ica och köpa lite godsaker som vi kunde ha med oss till förlossningen.

Och nu kom värkarna med 3 min mellanrum. Väl på ica ringer jimmys mormor och säger att vi glömt min väska med nyklar och allt i. Så det var bara attt åka tillbaka och hämta de. Och nu började de göra mycket ont.

Sen släppte vi av alla och åkte hem. När vi kom hem var dom mycket täta och jag fick lägga mig när och andas för att klara av värkarna. Men när jimmy skulle ta ut lizton (våran hund) så skulle jag promt med. På den lilla runda fick jag 10 värkar. Lutade mig på träd och lycktstolpar för att änns kunna andas. Snabbt hem igen och ringa förlossningen och packa de sista.

Jag hade skrivit ner alla saker som skulle med så att jimmy kunde packa dom. Men de fick han inte göra för mig, för de skulle jag minsan packa ner själv.

Slängde mig i sängen och tog en värk, sen upp igen och packa, slängde mig igen och tog en värk, och höll på så tills väskan var klar.

Och nu gjorde dom väldigt väldigt ont, och dom kom väl med ungefär 40 sek -1 min mellanrum.

Efter lite tjatt så lät jag jimmy hämta bilen på parkering så vi kunde åka. (Ville ju vara hemma så länge som möljigt)

La mig utanför huset och väntade på jimmy för att värkarna kom hela tiden någon sek mellanrum bara.

Trodde att ja skulle få min underbara i bilen.

Åkte och släppte av Lizton hon jimmys pappa och sen till förlossningen.

När vi kom in dit så fick jag lägga mig i ett rum med ctg kurva.

hade bestämmt mig att jag inte skulle ha någon bedövning, bara lustgas.

Men när barnmoskan sa att jag skulle ligga där i 30 min, trodde jag att ja skulle dö.

Efter 5 min med 3 värkar så bad jag jimmy ringa på klockan. För nu skulle jag ha den där bedövningen iaf.

Så hon var tvungen att kolla hur långt jag hade öppnat mig.

5 cm, 1 cm kvar till jag inte fick de bedövningen, så vi fick bytta rum där dom skulle sätta sprutan. För säkerhets skull

skulle dom kolla igen så dom var säker.

Men då hade jag öppnat mig 7 cm på bara någon minut. Och medans hon är "där inne" får jag en värk och helt plötslig är jag öppen 8 cm.

Så nu var de försent. Fram med lustgasen, tog några andetag men kastade den och sa: Det här skiten funkar ju inte.

Efter några minuter sa jag att nu måste jag vara öppen 10 cm annars dör jag.

Och myckte riktigt så var jag helt öppen.

Så de var bara att börja krysta.

Och efter 20 min ungefär var våran älskade dotter här.

Jimmy älsklingen kolla bara på oss och jag var så lycklig och de ända jag kunde säga va. Åhh Jimmy hon är här, våran Alina är här.  Utan jimmy  hade jag aldrig klart de, han var verkligen en riktig ängel. Ni är så himla underbara. Jag älskar er så mycket <3


Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Är ju så mysigt att läsa andras förlossningsberättelser :) Duktigt att klara det utan bedövning :P Själv hade ja både EDA och lustgas, men lustgasen var ju bara ren skit..

2009-01-07 @ 00:16:58
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så grymt kul att läsa andras berättelser. :) Jag hade inte heller någon bedövning, bäst med sin egna andning tror jag. :) // Emma, Mamma till Tuvaliee

2009-01-07 @ 00:30:47
Postat av: Petra

Alltid lika kul när man hittar förlossningsberättelser =) Alina var ett fint namn. Luna kom bf+8 precis som din lilla tjej!

kram/petra

2009-01-07 @ 19:50:50
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0