Svar.

1. Hej!
Vad tycker du om dagen som var med främmande ?
Svar: Jag tycker att det var jätte roligt att jimmys moster med familj äntligen fick träffa Alina.
För nu har dom närmaste släcktingarna träffat henne. För utom Arne (L ä s : Farfar )
Men där finns de ju en orsak.
Men som sakt, tycker det var jätte roligt.

2. Hur gammal är du ?
Svar: Jag är 18 år, men fyller 19 i år. Nu den 20 maj.

3. Vad har du för utbildning ?
Svar: Jag hoppade av skolan när jag gick i ettan, och började jobba på min praktik.
Men i augusti 2007 började jag på Mist stockholm. Och utbildade mig till master make up artist och hår stylist.
Flyttade hem igen när jag var klar.
Och i mars 2008 började jag en utbildning som nagelteknolog.
Skulle ha varit klar i sommras, men jag var ju med barn och efter "sommarlovet"
så var det ingen ide att komma tillbaka.
Så jag kommer göra klart det som jag har kvar nu.
Sammanfattning: Utbildad i Master make up artist och hår stylist, och snart nagelteknolog.


4. Vad har ni för bil ?
Svar: Vi har en Volvo 850 turbo, som vi andvänder dagligen.
Sen har jimmy en opel calibra som han håller på och stylar och "pimpar"
nere i garaget. Men det kommer att vara en sommar bil. Så den kommer få komma fram
om några månader.

5. Hur äre det att vara ung mamma ?
Svar: Jag tror inte på det här med ålder direkt, mamma är ingen ålder det är en uppgift.
Ett ansvar med får när man föder barn. Jag tror inte att jag är en dålig mamma bara för att jag är 18 år.
Tror inte häller att man är en dålig mamma om man är 28 år, eller 38 år.
Men tror inte häller att bara för att mamma inte har någon "ålder" så ska alla unga tjejer bli med barn.
Men man måste känna att man är hyffsad klar i livet. Inte för att livet slutar när man får barn snarare tvärrt om, med de börjar på ett helt annat sätt. Och man måste vara redo och mogen. Och kunna ta ansvar, men visst att vara ung mamma kan vara en fördel. När barnet blir lite äldre, eftersom de inte var så länge sen jag var i den åldern och kan kanske förstå bättre m.m.


6. Vad jobbar du med ?
svar: Jag är förtillfället mammaledig, men som sakt när jag har gått klart min utbildning som nagelteknolog.
Så kommer jag att starta eget företag här i Gävle. Och göra lösnaglar och kanske någon uppsättning eller sminkning.


Kommentarer
Postat av: Johanna Ågren

heej :) ja kan tyvärr inte blogg.se så bra, men kanske kan hjälpa till med något? :)

2009-01-06 @ 14:12:05
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0